تاثیر بازی های رایانه ای برپرخاشگری بازیکنان حرفه ای نوجوان پسر گروه سنی 16 تا 20 سال شهرکرج

نویسندگان

  • بهرامی بهرامی ندارد
  • فرشته بهرامی نویسنده و عهده دار مکاتبات
چکیده مقاله:

تاثیر بازیهای رایانه ای بر شخصیت رفتار و خلق و خوی نوجوانان دغدغه ای است که همواره بحث و جدلهای زیادی را در جامعهبرانگیخته ومتعاقبا زمینه های برای انجام پژوهشهای اجتماعی و نقد و بررسی این موضوع فراهم ساخته است. تحقیق حاضر می کوشددر کنار آشنا ساختن با فضای مجازی و بازی های رایانه ای ،تاثیرات آنها را بر رفتار و خلق و خوی نوجوانان نشان دهد .هدف20 سال شهرکرج است . تحقیق به - پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای بر پرخاشگری بازیکنان حرفه ای پسر نوجوان 16روش علی- مقایسه ای می باشد. جامعه آماری تحقیق موردنظر کلیه بازیکنان حرفه ای نوجوان گیم نت شهر کرج که حجم آن 135نفر می باشد.که براساس نمونه گیری به عمل آمده با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 100 نفر تعیین شده اند. به طوری که تعداد15 گیم نت درمنطقه کرج شناسایی شد.وازاین 15 گیم نت 3 گیم نت وجودداشت که بازیکنان حرفه ای جهت بازی مراجعهمی کردند.ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه استاندارد پرخاشگری باس و پری و پرسشنامه بازیهای رایانه ای ساخته شدهمحقق استفاده شده است.دراین تحقیق داده های حاصل از گردآوری پرسشنامه ها به دوطریق موردتجریه وتحلیل قرارگرفتهاند.درمرحله نخست داده ها به شیوه آمار توصیفی،که دراین قسمت از طریق جداول ونمودارهابه توصیف آنهاپرداخته شد.ودرمرحلهدیگر از طریق آزمونهای آماری مناسب بین مولفه های بازیهای رایانه ای وپرخاشگری در بازیکنان حرفه ای بررسی شده است .برایتحلیل آماری از تحلیل کوواریانس آنوا استفاده شد.یافته ها:نتایج نشان داد که نوع بازیهای رایانه ای بر پرخاشگرشدن نوجوانانتاثیرداردومعنادار بوده است. ونوع بازیهای رایانه ای بر تمام مولفه های پرخاشگری به جز خصومت تفاوت معنادار بوده است وتاثیرداشته است.همچنین مدت زمان استفاده از بازیهای رایانه ای برپرخاشگری بازیکنان حرفه ای نوجوان وتمام مولفه های آن بی معنا بودهاست.بنابراین می توان نتیجه گرفت که کسانی که به صورت حرفه ای بازی می کنند کلا پرخاشگر می شوند .ودر نهایت تاثیرتحصیلات بازیکنان رایانه ای بر پرخاشگری که دانشجویان از پرخاشگری جسمانی بیشتری برخوردارهستند.نتیجه گیری :نتایج لزومآموزش صحیح استفاده از بازیهای رایانه ای با توجه به نوع بازی ومدت زمان استفاده آن رانشان می دهد.چراکه آموزش باعث کاهشپرخاشگری ودرنهایت ارتقاء سلامت روحی را به دنبال دارد

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تاثیر بازیهای رایانه ای بر پرخاشگری بازیکنان حرفه ای نوجوان پسر16-20 سال شهرکرج

تاثیر بازیهای رایانه ای بر شخصیت رفتار و خلق و خوی نوجوانان دغدغه ای است که همواره بحث و جدلهای زیادی را در جامعه برانگیخته ومتعاقبا زمینه های برای انجام پژوهشهای اجتماعی و نقد و بررسی این موضوع فراهم ساخته است. تحقیق حاضر می کوشد در کنار آشنا ساختن با فضای مجازی و بازی های رایانه ای ،تاثیرات آنها را بر رفتار و خلق و خوی نوجوانان نشان دهد.هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای بر پرخاشگری...

تاثیر بازی های رایانه ای بر میزان خلاقیت و فراشناخت دانش آموزان پسر شهر اهواز

هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بازی های رایانه ای بر میزان فراشناخت و خلاقیت دانش آموزان17-14ساله شهرستان اهواز بود روش این پژوهش از نوع شبه تجربی و طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز تشکیل می داد که در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل بوده اند و از بازی های رایا نه ای استفاده نمی کردند. حجم نمونه در این پژوهش 40 نفر ...

متن کامل

تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر نگرش به خشونت در کاربران نوجوان بازی های رایانه ای خشن مراجعه کننده به گیم نت در شهر قم در سال 1391

زمینه و هدف: کودکان و نوجوانان به واسطه رشد شناختی ناقص‌تر و تجارب کمتر خود از قربانیان اصلی بازی‌های رایانه ای خشن هستند . یکی از شیوه‌های مصون ‌سازی این آموزش سواد رسانه‌ای می‌باشد که تفکر انتقادی را در مخاطبین خود پرورش می‌دهد. هدف مطالعه حاضر تعیین اثربخشی آموزش سواد رسانه ای در نگرش نسبت به خشونت در کاربران بازی های رایانه ای خشن می باشد. روش بررسی: در این مطالعه تجربی 100 نوجوان کار...

متن کامل

تطبیق موردی 9 بازی رایانه ای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی های رایانه ای آموزشی

پژوهش حاضر باهدف تحلیل محتوای بازی‌های رایانه‌ای آموزشی بر اساس اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی است.  پرسش‌های اساسی این پژوهش عبارت‌اند از: 1. آیا بازی‌های رایانه‌ای آموزشی تولیدشده بر اساس استانداردهای طراحی بازی‌های رایانه‌ای جدی ساخته‌شده‌اند؟ 2. آیا بازی‌های رایانه‌ای آموزشی تولیدشده با عناصر و اصول عمومی طراحی بازی مطابقت دارد؟ روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه آماری ای...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 8  شماره شماره 4(پیاپی 23)

صفحات  85- 96

تاریخ انتشار 2013-12-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023